VPK België
Employer branding - het VPK-gevoel
Ga naar de inhoudHet Belgische VPK is een toonaangevende papier- en kartonfabrikant en heeft vestigingen doorheen heel Europa. Ondanks haar internationale grandeur is het bedrijf sterk lokaal verankerd en heerst er een familiale bedrijfscultuur. Die cultuur vormde samen met de missie en waarden van het bedrijf meteen het uitgangspunt voor de employer branding concept dat Karakters bedacht: het ‘Het VPK-gevoel’. Het is een kapstok die toelaat sterk in te spelen op team- en familiegevoel, en op emoties zoals gedrevenheid en trots.
Wat we deden
Krachtige beeldtaal
Omdat VPK hoofdsponsor is van het internationale rugbyevent in haar thuisbasis Dendermonde, grepen we die gelegenheid aan om meer merkbekendheid te genereren in het algemeen en VPK tegelijk op de arbeidsmarkt te positioneren als een aantrekkelijke werkgever. Er zijn nu eenmaal veel parallellen te trekken tussen het bedrijfsdna en dat van de medewerkers enerzijds, en de dynamische teamsport die rugby is anderzijds.
Op basis van ijzersterke fotografie en videobeelden die baden in een sfeer van camaraderie en strijdlust, wordt het VPK-gevoel tot leven gewekt en tastbaar gemaakt via een waaier aan dragers (online en offline). In combinatie met copy die verwijst naar het dna van VPK en haar medewerkers (trots, gedreven, betrokken), wordt het VPK-gevoel nog extra geaccentueerd.