Ga naar hoofdinhoud
terug naar overzicht

Branding, campagnes & content

We bouwen sterke merken. We nemen je branding ernstig, vertrekken van je waarden en identiteit. Je DNA. Dát vertalen in een visuele identiteit en een tone of voice is de uitdaging. Resultaat? We geven je merk een herkenbaar gezicht, een smoel zo je wil. Jouw publiek leert dat gezicht kennen in slimme campagnes waar we de juiste content aan verbinden. En dat doen we allemaal in nauwe samenwerking met jou, want jij kent jezelf het best, toch?

Ga naar de inhoud

Branding

Het belang van een juiste branding kan nauwelijks onderschat worden. En… branding is dus veel meer dan een logootje ontwerpen. Een sterke naam, een huisstijl die op de juiste elementen speelt, de toon van je communicatie … het zijn stuk voor stuk pijlers voor een sterk merk Wij vertrekken van een positioneringsoefening en die maken we samen met jou. Jij kent je organisatie nu eenmaal als geen ander. Op basis van een traject op maat werken we je merkidentiteit uit en indien van toepassing ook een merkarchitectuur. Consistentie is de basis voor een sterk merk. Alles moet kloppen.

Een brandingstraject powered by Karakters verloopt in drie fases:

Wij kiezen resoluut voor inhoud als ruggengraat voor creativiteit en strategie.

Uit ons manifest

Content

Als er één woord is waarmee je in dit digitale tijdperk om de oren wordt geslagen, dan is het wel ‘content’. Toch is het geen modeverschijnsel, laat staan een hol begrip. Communicatie gaat altijd over inhoud. Hoe je die inhoud of content invult, is ontzettend belangrijk. Het is dè manier om je organisatie te laten resoneren in de buitenwereld. Dat kan op veel manieren: filmpjes, een podcast, foto’s, copy (en dus de taal die je hanteert), storytelling, een blog, advertenties, een campagnebeeld … het is allemaal content.

Voor Karakters zijn er drie essentiële principes:

Een leuk liedje of dansje is nog geen employer branding campagne

Bram Vandekerckhove

Campagnes

Slimme, effectieve campagnes bedenken en uitrollen, het is een vak op zich. Eén die we heel erg in de vingers hebben zitten. Het is allesbehalve nattevingerwerk. Of het nu gaat om een bewustwordings-, een sensibiliserings-, een activerings- dan wel een opvolgingscampagne, doordacht te werk gaan is de boodschap. 

Dat doen we in drie stappen:

Ontdek ons werk

i-mens

Employer branding - Word i-mens

Graag meer weten?