Ga naar hoofdinhoud
terug naar overzicht

Digitale strategie

Graag meetbare impact?

Wie digitaal zegt, zegt kanalen. Ook daar is slim communiceren een kwestie van goed nadenken. Welke doelgroep wil je bereiken en waar is die te vinden? Welke impact heb je voor ogen? Merkbekendheid? Conversie? En wat versta je onder conversie? Heeft je online marketing echt effect? Wat met digitale sociale media, Google, AI? Met die vragen gaan wij graag voor jou aan de slag, zowel strategisch als creatief. Omdat meten weten is, zorgen we ook voor een glasheldere rapportage.

Ga naar de inhoud

Digitale mediaruimte slim inzetten

Mix van kanalen

Welke doelgroep(en) wil je bereiken? Via welke kanalen lukt dat het best? Ga je voor Facebook of Instagram? Voor TikTok of Snapchat? Of voor een mix van al die kanalen. Wanneer zet je iets op LinkedIn en wat hoort daar niet thuis? Heb je een eigen YouTube-kanaal nodig? Zet je puur in op content of is het in jouw geval beter om digitale advertentieruimte te kopen? Dat soort vragen is voer voor straffe digitale strategen en zo heeft Karakters er een paar lopen. 
Zij zetten een analyse van je noden om in een concreet actieplan

Impact

Uiteraard zorgen ze ook voor rapportering. Zo weet jij te allen tijde wat de impact is van je digitale campagne(s). En dus hoeveel spreekwoordelijke waar je hebt gekregen voor je campagnebudget.

Creatieve content

Trek de aandacht

Advertenties loslaten op sociale media en websites kan bijzonder efficiënt zijn. Maar originele content, daar scoor je altijd mee. Een sprekend beeld, een video, een podcast, een blog of vlog, nieuwtjes op je nieuwspagina… het zijn allemaal manieren om de aandacht te trekken. Het mooie aan content is dat je er heel sterk je eigenheid in kwijt kan.

Raak de juiste snaren

Wij hebben getalenteerde contentmakers in huis, mensen die meedenken met jou en jouw ‘merk’. Om vervolgens hele mooie dingen te maken. We zweren daarbij consequent bij de eerste stelling in ons manifest: wij geloven in puur en onversneden. In echte verhalen van echte mensen. En in je eigen ongekunstelde tone of voice, want jawel, ook die moet de juiste snaren raken.

Graag meer weten?