Ga naar hoofdinhoud
terug naar overzicht

Stad Dendermonde

Stadsbranding

Ga naar de inhoud
Lijst
Stad Dendermonde
Steden & gemeenten
Animatie Fotografie Illustraties & infografieken Magazines Signalisatie Strategie Visuele identiteit

Een veelzijdige en toekomstgerichte stad, waar geschiedenis en actualiteit samen gaan. Dat is Dendermonde! Die dualiteit kronkelt, strekt zich uit, verbindt, golft en duikt ... dus ook doorheen de nieuwe huisstijl.

Bekijk de huisstijl in de online praktijk
Speel video
Geef toestemming om marketing cookies op te slaan om deze video weer te geven.

Dubbel zo duidelijk

De dualiteit van Dendermonde betekent dat de stad z’n eeuwenoude verhalen en tradities koestert, maar ook wil vooruitkijken en gekend staan voor z’n veelzijdigheid. Dus beslisten we om het geliefde Ros Beiaard uit het logo weg te laten en dat idee en verhaal een veel ruimere plek te geven in de huisstijl.

Op die manier deden we het veel meer eer aan. We maakten de geest en het karakter van Dendermonde breder voelbaar, zodat iedereen dit correct percipieert. Resultaat: een zeer dynamische visuele identiteit voor Stad Dendermonde. Of hoe dualiteit toch verbindend kan zijn.

DMD story
DMD vlag
DMD illustratie

Merk­architectuur 

De tweesprong zit in veel facetten, waaronder de typografie. We kunnen enorm variëren met de bouwstenen en er beweging in brengen. Dat leent zich voor print, maar nog het meest online. Wat opnieuw strookt met het toekomstgerichte karakter dat DMD ambieert. Ook in kleurgebruik laten we veel ruimte voor eigen klemtonen.

De kunstscholen, de basisscholen, het zwembad Olympos, de bibliotheek, de musea, het cultureel centrum Belgica ... iedereen is mee in dit branding verhaal. Toch is het geen keurslijf: binnen die uniformiteit krijgt elke speler de nodige vrijheid om eigen accenten te leggen. 

DMD Belgica affiche
DMD Magazine Kunst
Zwembad Olympos kaartje

Lege panden vol mogelijk­heden

Zoals veel steden heeft Dendermonde te kampen met leegstand. Dat wilden we positief aanpakken. Op de gevels van leegstaande panden gaven we passanten de kans om aan stad Dendermonde te vertellen wat zijn of haar droom was met dit pand. Zo bogen we een negatieve perceptie om tot een activerende en enthousiasmerende campagne.

Gerelateerd werk