Ga naar hoofdinhoud
terug naar overzicht

Design Museum Gent

Crowdfunding campagne - Do the right DING

Ga naar de inhoud
Lijst
Design Museum Gent
Steden & gemeenten Erfgoed & musea
Campagnes Strategie Copywriting Ecogrootformaatprinting Fotografie Digitale strategie Grafische vormgeving Animatie Film & video & audio Productiebegeleiding
Speel video
Geef toestemming om marketing cookies op te slaan om deze video weer te geven.

Design Museum Gent renoveert grondig en bouwt ook een nieuwe vleugel: DING. DING is een ronduit uniek project: toekomstbestendig, gedurfd en met een positieve impact op mens en planeet. Vooral de circulaire gevelstenen springen in het oog. Die zijn gemaakt uit (bouw)afval van Gentenaars. Als Gents communicatiebureau kunnen we enkel zeggen dat dit ook helemaal òns ding is. De crowdfunding campagne van Karakters toont hoe we in de praktijk ons steentje bijdragen en hoe we alle Gentenaars mobiliseren om het project mee te financieren.

De grootste uitdaging

Onze aanpak is vooral doelgroepverbredend. We beperken ons niet tot de design- en cultuurliefhebbers die al gemotiveerd zijn om te doneren. We mikken op het brede publiek: fiere Gentenaars die hun stad nog mooier en duurzamer willen maken, ook al zijn ze misschien zelf nooit eerder in het Design Museum geweest.

Om het brede publiek maximaal te bereiken, werkten we een brede publiekscampagne uit: Landingspagina steun.designmuseumgent.be als centrale draaischijf waar alle communicatie heen leidt. Ontwikkeld samen met crowdfunding partner Koalect.

Speel video
Geef toestemming om marketing cookies op te slaan om deze video weer te geven.
Design Museum Gent Crowdfunfing campagne 8
Design Museum Gent Crowdfunfing campagne 7
Design Museum Gent Crowdfunfing campagne 6