Design Museum Gent
Crowdfunding campagne - Do the right DING
Ga naar de inhoudDesign Museum Gent renoveert grondig en bouwt ook een nieuwe vleugel: DING. DING is een ronduit uniek project: toekomstbestendig, gedurfd en met een positieve impact op mens en planeet. Vooral de circulaire gevelstenen springen in het oog. Die zijn gemaakt uit (bouw)afval van Gentenaars. Als Gents communicatiebureau kunnen we enkel zeggen dat dit ook helemaal òns ding is. De crowdfunding campagne van Karakters toont hoe we in de praktijk ons steentje bijdragen en hoe we alle Gentenaars mobiliseren om het project mee te financieren.
Wat we deden
De grootste uitdaging
Onze aanpak is vooral doelgroepverbredend. We beperken ons niet tot de design- en cultuurliefhebbers die al gemotiveerd zijn om te doneren. We mikken op het brede publiek: fiere Gentenaars die hun stad nog mooier en duurzamer willen maken, ook al zijn ze misschien zelf nooit eerder in het Design Museum geweest.
Om het brede publiek maximaal te bereiken, werkten we een brede publiekscampagne uit: Landingspagina steun.designmuseumgent.be als centrale draaischijf waar alle communicatie heen leidt. Ontwikkeld samen met crowdfunding partner Koalect.