UZ Gent
Employer branding
Ga naar de inhoudWat we deden
Iedereen mee
Het UZ Gent profileerde zich in het verleden sterk rond expertise en innovatie. Belangrijke pijlers voor een ziekenhuis, zeer zeker. Maar de warme, menselijke kant kwam daardoor onvoldoende uit de verf, terwijl die er natuurlijk wél is. De nieuwe communicatielijn 'Denk zorg' zet de mens centraal. Niet alleen de patiënten, ook het (zorg)personeel. We willen iedereen mee. En dus is 'warmte' net zo goed dè rode draad in de campagne die we ontwikkelden om nieuwe medewerkers aan te trekken.
Authenticiteit, altijd weer authenticiteit
Echte mensen tonen, dat doen we ook in de employer branding campagne van het UZ Gent. Daarin zetten we telkens twee andere collega's tegenover elkaar. Zo laten we niet alleen zien hoe divers het UZ is, maar ook hoe hartelijk de sfeer tussen de medewerkers. Mensen goesting geven om het ziekenhuis te vervoegen, dat is de ultieme inzet.
In een tweede campagne zien we opnieuw de medewerkers in een glansrol. Aan hun zijde: de immer goedlachse Linde Merckpoel, die nieuwsgierig als ze is op ontdekking gaat in het ziekenhuis. Benieuwd? Kijk onderaan deze pagina.
De zorgvuldige imago-opbouw die we samen met UZ Gent hebben uitgerold, rendeert. Het ziekenhuis wordt opgemerkt. Ook door potentiële werknemers, die dankzij de employer branding campagne sneller hun weg vinden het UZ Gent.
24 uur in het UZ Gent, een veelzijdige ontdekkingsreis
Voor een nieuwe employer branding golf: vlog Linde Merckpoel.