Ga naar hoofdinhoud
terug naar overzicht

UZ Gent

Employer branding

Ga naar de inhoud
Lijst
UZ Gent
Zorg & gezondheid
Employer branding Film & video & audio
Een sterke employer branding is meer dan wat vacatures in de kijker plaatsen. Het gaat over goed werkgeverschap. We tonen de trots van de werknemers. Deze staat niet op zich, maar is natuurlijk verbonden aan de algemene branding.

Iedereen mee

Het UZ Gent profileerde zich in het verleden sterk rond expertise en innovatie. Belangrijke pijlers voor een ziekenhuis, zeer zeker. Maar de warme, menselijke kant kwam daardoor onvoldoende uit de verf, terwijl die er natuurlijk wél is. De nieuwe communicatielijn 'Denk zorg' zet de mens centraal. Niet alleen de patiënten, ook het (zorg)personeel. We willen iedereen mee. En dus is 'warmte' net zo goed dè rode draad in de campagne die we ontwikkelden om nieuwe medewerkers aan te trekken.


Authenticiteit, altijd weer authenticiteit

Echte mensen tonen, dat doen we ook in de employer branding campagne van het UZ Gent. Daarin zetten we telkens twee andere collega's tegenover elkaar. Zo laten we niet alleen zien hoe divers het UZ is, maar ook hoe hartelijk de sfeer tussen de medewerkers. Mensen goesting geven om het ziekenhuis te vervoegen, dat is de ultieme inzet.

In een tweede campagne zien we opnieuw de medewerkers in een glansrol. Aan hun zijde: de immer goedlachse Linde Merckpoel, die nieuwsgierig als ze is op ontdekking gaat in het ziekenhuis. Benieuwd? Kijk onderaan deze pagina.

Affiche in straatbeeld van uz gent
Campagnebeeld employer branding uz gent
UZ Gent campagnebeelden

De zorgvuldige imago-opbouw die we samen met UZ Gent hebben uitgerold, rendeert. Het ziekenhuis wordt opgemerkt. Ook door potentiële werknemers, die dankzij de employer branding campagne sneller hun weg vinden het UZ Gent.

24 uur in het UZ Gent, een veelzijdige ontdekkings­reis

Voor een nieuwe employer branding golf: vlog Linde Merckpoel.

Gerelateerd werk

i-mens

Employer branding - Word i-mens

UZ Gent

Koepelconcept - Denk Zorg