Ga naar hoofdinhoud
terug naar overzicht

Welzijnszorg

Campagne - Tag de toekomst van de jeugd

Ga naar de inhoud
Lijst
Welzijnszorg
Sociaal cultureel werk & NGO's
Campagnes Digitale strategie Strategie Film & video & audio Animatie
Speel video
Geef toestemming om marketing cookies op te slaan om deze video weer te geven.

‘Tag de toekomst van de jeugd en zet een digitale handtekening onder een beter armoedebeleid in het onderwijs.’ En of Karakters wou mee taggen!

www.armoedeuitsluiten.be

Tag de toekomst van de jeugd

Deze voorjaarscampagne van Welzijnszorg draaide rond een kansenverhogend onderwijsbeleid. Hiervoor bedachten we het creatief campagneconcept Tag de toekomst van de jeugd’. Met het concept wilden we extra aandacht aan jongeren & jongadolescenten besteden en zo de huidige doelgroep 40 tot 65+’ers verbreden. Het gebruik van straattaal en graffiti in het design paste perfect in dit verhaal. We ontwikkelden ook enkele animaties om het geheel nog dynamischer te maken.

Speel video
Geef toestemming om marketing cookies op te slaan om deze video weer te geven.

Frances stelt de vragen

Elk jaar organiseert Welzijnszorg de PAU, de Prijs Armoede Uitsluiten. In 2023 zetten de 5 genomineerde organisaties zich in voor jongeren in armoede. Specifieker nog: ze boden extra ondersteuning waar het onderwijs soms wat tekort schiet. Voor deze campagne brachten we het authentieke en soms confronterende verhaal van elk van de 5 organisaties in beeld. Voor de interviews kozen we Frances Lefebure.

Speel video
Geef toestemming om marketing cookies op te slaan om deze video weer te geven.

De kunst van een schoolbank

Met de verschillende armoedeverhalen mikten we op awareness rond het jaarthema. Daarnaast was fondsenwerving een grote doelstelling van Welzijnszorg. Daarom zetten we ook een tombola-actie op touw, met een prijs die perfect op het thema aansloot. Lindert Steegen, een jonge Gentse graffitikunstenaar, transformeerde een oude schoolbank in een kleurrijk kunstwerk. Elke donatie van 5€ was goed voor 1 kans op het winnen van deze bank. Een toffe manier om volwassenen én jongeren te overtuigen Welzijnszorg te steunen.

Welzijnszorg Campagne Tagdetoekomstvandejeugd Pau awards
Welzijnszorg Campagne Tagdetoekomstvandejeugd Lindert Steegen artiest
Welzijnszorg Campagne Tagdetoekomstvandejeugd schoolbank Pau awards

Gerelateerd werk

VVSG

Campagne - 50 jaar lokale dienstencentra