Ga naar hoofdinhoud
terug naar overzicht

i-mens

Fusiebranding - Thuis in zorg aan huis

Ga naar de inhoud
Lijst
i-mens
Zorg & gezondheid
Animatie Copywriting Fotografie Illustraties & infografieken Magazines Signalisatie Strategie Visuele identiteit Ecogrootformaatprinting Webdesign Webstructuur
i-mens is het huwelijk tussen verschillende vzw’s uit de thuiszorgsector. Karakters mocht getuige zijn en begeleidde de grootse fusie.
Bekijk het project

Karakters als trouw getuige 

Het was geen doorsnee bruiloft. De nieuwe organisatie zou nadien één van de grootste aanbieders van geïntegreerde zorg in Vlaanderen zijn. Zo’n 12.000 medewerkers en 120.000 cliënten met een lange traditie in verschillende zuilen (moesten) elkaar vinden. Aan ons om onze rol als getuige plechtig op te nemen. We legden een nauwgezet traject af. Iedereen betrokken, geen detail over het hoofd gezien. Samen met het management en de dienst Communicatie kwamen we tot i-mens. We begonnen een verhaal, waarin de mens centraal staat, uit te schrijven. Zo baseerden we ons voor het logo op het symbool ‘ren’, dat ‘mens’ betekent in het Chinese schrift Hanzi. We stelden een kleurenpalet van huidtinten samen. De baseline werd 'Thuis in zorg aan huis'. We brachten alles in gereedheid om een nieuwe standaard te zetten voor communicatie in de zorg.

Visual i-mens
meisje op foto i mens
Mensen die een knuffel geven i mens

Hoe gingen we te werk?

De lanceringscampagne lieten we consequent draaien rond mensen die de twee kanten van de zorg belichamen: de zorgverlener en de zorgbehoevende. Voor de gelegenheid strikten we Lieve Blancquaert. Met haar typerende stijl bracht ze een betekenisvolle, diepere gelaagdheid aan in de duoportretten. Een authentieke weergave van zorg, met de nodige fierheid en kracht.

De openings­ceremonie

Vanaf het begin stonden we in voor de merkidentiteit, naam, logo, huisstijl en merkarchitectuur. Met alle divisies en mankracht van ons bureau, losten we iedere verdere verwachting in. Een podcast, verschillende video’s, websites, een digitale strategie, de inrichting van de gebouwen, employer branding … Achter de schermen werkten we naarstig toe naar de openingsceremonie. We zochten zelfs een boeket uit voor de belangrijke dag. Al het harde werk leidde tot een doordacht merk, dat nog lang na de wittebroodsweken zal standhouden.

moleskine en stylo i mens
auto's i mens
totebag i mens
Magazine i mens
man met i-mens short
vrouw met i-mens kledij

Topbureau! Dank je wel aan gans het team!

Karin Van Mossevelde, CEO i-mens

Gerelateerd werk

KiemKracht

Fusiebranding - Mens. Natuur. Toekomst.