UZ Gent
Ziekenhuisbranding
Ga naar de inhoudDe communicatie van UZ Gent focuste sterk op expertise en innovatie. Menselijke warmte – die ándere sterkhouder van UZ Gent - kwam daardoor minder goed uit de verf. We dokterden een rebranding uit die aan die expertise en ambitie een flinke injectie menselijkheid gaf.
Wat we deden
Van strategie tot rebranding
Onze eerste ingreep: de naam. Het ziekenhuis gaat voortaan als UZ Gent door het leven. Een heldere verwijzing naar partner UGent en de locatie. We trokken een duidelijke lijn in het logo, woordgebruik én de beeldtaal. We definieerden zelfs een tekenstijl. Die nieuwe branding mochten we toepassen op duizend-en-een communicatiedragers. Onder meer de website, belettering van het wagenpark, e-mailhandtekening, werkkledij en gadgets. Ieder document. Elk gebouw. Tot op het dak.
Mensen met en zonder witte jas die vertellen hoe UZ Gent met kwalitatieve zorg het verschil maakt op basis van herkenbare waarden, dat is sterk én helder. Voor iedereen. Van naald tot draad.
Het UZ wil niet alleen de top zijn inzake medische zorg maar ook in zijn communicatie. Na tien jaar was de tijd rijp om de huisstijl op te frissen.
Karlien Wauters