Gemeente Merelbeke-Melle
Fusiebranding
Ga naar de inhoudGemeentefusies zijn communicatief vaak bijzonder complex. Welke elementen en waarden nemen we mee uit het verleden? Met welke lokale gevoeligheden moeten we rekening houden? Hoe krijgen we alle inwoners en andere stakeholders mee in de nieuwe branding? Voor Merelbeke-Melle schreven we een volledig nieuw verhaal: een totale rebranding die vertrekt vanuit een verbindend narratief.
Wat we deden
Let eens op de M in het beeldmerk van het logo. Of eigenlijk de 4 varianten van de M: van rond naar hoekig en alles tussenin. We gebruiken die varianten als een soort accolades. Daarmee capteren we de meest opvallende aspecten uit de beide kernen die elkaar aanvullen en versterken. Met name het landelijke en stedelijke, het dynamische van het verenigingsleven en de ondernemingen, de toegankelijkheid en nabijheid vanuit de centrale ligging van de nieuwe fusiegemeente.
Resultaat? Een multi-inzetbaar beeldmerk voor alle dragers. Een herkenbare huisstijl met schwung die perfect aansluit bij de positionering. Structuur, houvast en tegelijk de nodige vrijheid voor iedereen die met onze bouwstenen aan de slag gaat.