Gemeente Pajottegem
Fusiebranding
Lokeren en Moerbeke worden 1 stad. Hoe geven we die 2 kernen binnen het nieuwe Lokeren een gedeelde visuele identiteit waar ze zich allebei moeiteloos in herkennen? Door te overleggen met zoveel mogelijk stakeholders. Door samen de kernwaarden te bepalen. Door de nieuwe positionering – Lokeren als veelzijdige stad – te vertalen in een wervend narratief. En door pas dan aan het visuele luik van de branding te beginnen.
Connectie is een sleutelwoord: tussen de beide kernen uiteraard. Kijk maar naar de 2 vormen van het beeldmerk die samen de letter L van Lokeren vormen. Dat is het startpunt, maar ons concept is veel rijker en dieper. Het gaat vooral over connectie tussen de mensen. Mensen die communities vormen. Communities die op hun beurt weer met elkaar verbonden zijn, en met andere elementen die Lokeren 2.0 typeren.
Er is veel om trots op te zijn in deze fusie-branding. Het hele ontstaansproces op zich, de omvangrijke merkarchitectuur die tot in de puntjes is uitgewerkt … Stiekem zijn we misschien wel het meest trots op de illustraties. Bekijk ze aandachtig en zie hoe ze vertrekken vanuit de vormentaal van het logo, en hoe we daar zelfs per doelgroep een illustratiestijl uit puurden. Knap toch? En dan hebben we het nog niet over de fotografie, de vele design-elementen, de functionele iconen … Daar ga je als communicatiemedewerker van het nieuwe Lokeren met plezier mee aan de slag.