Stad Brugge
Campagne - Wintergloed
Ga naar de inhoudWintergloed in Brugge is een jaarlijks terugkerend festival van eind november tot begin januari. Het lokt vele tienduizenden bezoekers uit eigen land, Nederland, Duitsland, Frankrijk en Engeland. Onze opdracht? Alle digitale communicatie. Terwijl de vorige Wintergloed-edities sterk inzetten op groei en puur wervende campagnes, kozen we dit keer voor een minder wervende, meer informerende aanpak: bezoekers komen sowieso in groten getale, ook omdat Brugge de locatie is van de Warmste Week. Ontdek deze knappe toeristische campagne
Wat we deden
Zo moet digital marketing zijn
Van kerstmarkten tot Lichtwandeling, van Winterbar tot schaatspiste of shopping, Wintergloed is een veelzijdig evenement. Er is zoveel te vertellen, en dat doen we ook. Die uiteenlopende communicatie brengen we behapbaar over richting een breed publiek. Maar dan wel strak gepland en toch snel aanpasbaar, perfect gesegmenteerd naar de juiste doelgroepen, met de juiste boodschap op het juiste moment én in 4 talen. Digital marketing op zijn best. Straks ook voor jouw stad?
De warmte van Wintergloed
Ons strategisch plan omvat zowel organische posts als advertenties. Daarvoor analyseerden we ook posts van het voorgaande jaar. We formuleerden concrete actiepunten, pasten formats lichtjes aan en creëerden nieuwe. Ook nieuw is ons koepelconcept “Wintergloed omarmt je en verwarmt je”. Zo maken we het festival nu een stuk menselijker, authentieker en hedendaagser. Die insteek trekken we op verschillende manier door in het Wintergloed-materiaal, met extra veel video en met beelden en copy die meer warmte uitstralen.