Ga naar hoofdinhoud
terug naar overzicht

Weerwerk

Herpositionering en rebranding

Ga naar de inhoud
Lijst
Weerwerk
Deel- & sociale economie
Visuele identiteit Signalisatie Grafische vormgeving Strategie

Voor het maatwerkbedrijf Weerwerk ontwikkelden we een nieuwe, eigentijdse branding. Drie doelstellingen stonden voorop. Allereerst meer naamsbekendheid en zichtbaarheid genereren. Ten tweede kwaliteit en sociaal engagement uitstralen. En tot slot het imago van Weerwerk zelf én van de sociale economie als sector versterken. Wat dat concreet betekende? DNA bepalen, (her)positionering, merkverhaal, huisstijl én uitwerking tot en met wagenparkbestickering. Yep, bij Karakters houden we niet van half werk voor je merk.

Zag elke huisstijl er maar zo fris en vrolijk uit als deze. Wist je dat de wagenstickers op ecologisch PVC-vrij materiaal werden geproduceerd door ons atelier? Zinvol detail: de eerste wagens bestickerden we samen met de medewerkers van Weerwerk. Na opleiding in ons atelier toverden zij alle andere wagens uit de vloot om tot rijdende reclame. Het illustreert mooi hoe Weerwerk mensen kansen geeft, sociaal geëngageerd is, maar zich tegelijk gerust kan meten met andere commerciële bedrijven met dezelfde core business. De nieuwe baseline geeft die dubbele - interne en externe - ambitie perfect weer: “Beter werk, betere wereld.” Aan die wereld dragen we met Karakters graag ons steentje bij. Zeker als we meteen ook het imago van Weerwerk een flinke boost kunnen geven. Boosten we binnenkort ook jouw imago?

Weerwerk rebranding beeldenset
Weerwerk rebranding beeldenset
Weerwerk rebranding beeldenset
Weerwerk rebranding beeldenset
Weerwerk rebranding beeldenset
Weerwerk rebranding beeldenset

Gerelateerd werk

Graag ook maatwerk?