Ga naar hoofdinhoud
terug naar overzicht

IVAGO

Rebranding en herpositionering

Ga naar de inhoud
Lijst
IVAGO
Overheid Milieu, klimaat & natuur
Visuele identiteit Strategie Signalisatie Boeken & publicaties Ecogrootformaatprinting Fotografie Illustraties & infografieken Magazines Grafische vormgeving Productiebegeleiding

Karakters heeft een raamcontract met IVAGO (Intergemeentelijke Vereniging voor Afvalbeheer in Gent en omstreken). Onze samenwerking startte met een rebranding en herpositionering van de organisatie. Dit resulteerde in het koepelconcept ‘IK – JIJ – WIJ – IVAGO’.

IVAGOWIJZER

Onder het nieuwe koepelconcept dat we hebben uitgedacht voor IVAGO (ik-jij-wij-ivago), streven we naar meer authenticiteit. Alleen echte mensen en herkenbare situaties zullen de inwoners overtuigen om beter te sorteren, te recycleren, enz. omdat deze dichter bij hun leefwereld staan dan bekende Gentenaren. We tonen echte mensen, met echte verhalen en dus ook dezelfde struggles als jij en ik. We hebben ook de lay-out sterk bijgestuurd, zodat het magazine aangenamer leest en er meer afwisseling is in het leesritme.

GOIVAGO

Personeelsmagazine dat elke maand intern wordt verstuurd naar alle medewerkers. Ook hier hebben we de rubrieken en lay-out volledig herwerkt, zelfs het formaat en de plooiwijze zijn anders. Dit tot groot enthousiasme van de medewerkers zelf. Ze worden nu ook meer betrokken bij de uitwerking van de inhoud van het magazine. Elke maand staat een andere medewerker op de cover. Ze mogen er hun persoonlijk verhaal delen. Voor IVAGO de eerste keer dat medewerkers zoveel reageren en suggesties aanbrengen.

Een efficiëntere workflow en met meer aandacht voor het betrekken van alle medewerkers en alle Gentenaren, ook de ‘moeilijk bereikbare doelgroepen’.

cover afvalbrochure
afvalkalender
opmaak van een brief
PMD bord op paal
heras hekken met afvalpunt erop
fluohesje van IVAGO

Gerelateerd werk

IVAGO

Campagne - Restafval

IVAGO

Campagne - zwerfvuil