Elia Grid International
Campagne - microagressie
Ga naar de inhoudMicroagressie is geen alledaagse term. Toch is het een heel alledaags fenomeen. Het gaat om schijnbaar onschuldige opmerkingen, vraagjes, subtiele vormen van pesten en discriminatie die men al te makkelijk wegwuift. “Ach, trek het je niet aan”. Ze houden negatieve stereotypen in stand. Als inclusief bedrijf wou Elia Grid International dit aankaarten via een interne campagne. En als beheerder van het Belgische transmissienet voor elektriciteit konden ze ons copyknipoogje wel appreciëren: “Zorgt jouw attitude voor spanning? Maak ze dan positief.” Onze animatievideo’s en affiches tonen hoe het niet moet en hoe het wél kan. Sensibiliserend en inspirerend. Ook voor jouw organisatie? Daag ons uit!
Wat we deden
Waarom animatie?
Omdat de groep van medewerkers superdivers is: internationaal, met uiteenlopende culturele achtergronden en interesses … Vandaar ook de keuze voor 4 taalversies en voor het gebruik van universele symbolen die alle talen overstijgen. Ook de affiches zijn zo opgevat – het zijn afgeleide mini-versies van de video’s. Niet onbelangrijk: we produceerden alles intern, van pril ontwerp en illustratiestijl, tot storyboard, animatie en edit.