Ga naar hoofdinhoud
terug naar overzicht

THV Sweco-Arcadis en de Vlaamse Waterweg

Infrastructuur­communicatie Plan B-K

Ga naar de inhoud
Lijst
THV Sweco-Arcadis en de Vlaamse Waterweg
Mobiliteit & infrastructuur Overheid
Animatie Copywriting Film & video & audio Strategie Visuele identiteit Grafische vormgeving Webontwikkeling
De THV Sweco-Arcadis en Vlaamse Waterweg heeft grote plannen voor het kanaal Bossuit-Kortrijk. Gelukkig kent Karakters de weg naar relevante en heldere communicatie.
Bekijk het project
De opwaardering van het kanaal Bossuit-Kortrijk, en de aanleg van een nieuwe aansluiting met de Leie, is een grootschalig project. Het wordt dan ook gefaseerd en met zoveel mogelijk aandacht voor maatschappelijke meerwaarde aangepakt. Alle betrokken partijen – van omwonenden en lokale bedrijven en besturen, tot klankbordgroepen, natuurverenigingen en de pers – verwachten heldere, up-to-date communicatie doorheen het jarenlange proces. Daarvoor rekenen THV Sweco-Arcadis en Vlaamse Waterweg op Karakters. We startten met het ontwikkelen van een sterke visuele identiteit vanuit de naam Plan B-K. Dat is meteen ook het koepelconcept, dat verwijst naar het kanaal en staat evenwel voor een Brede Kijk op het verdere verloop. Deze zorgt voor herkenbaarheid in alle communicatie over het project. De omvangrijke technische rapporten en onderzoeksresultaten vertalen we op maat van de doelgroep. We doen dit zowel in aangepaste bewoordingen als met infographics, presentaties en een interactieve kaart en filmpjes. De website is een referentieplek, die in elke fase alle relevante info centraliseert. Via het contactformulier en de rubriek ‘veelgestelde vragen’ worden eventuele vragen persoonlijk opgevolgd. Alle geïnteresseerden worden via een gerichte nieuwsbrief en/of bewonersbrieven op de hoogte gehouden van de vorderingen van het project. Voor journalisten en lokale media verzorgen we de persberichten.
website Plan B-K
Kaart BK
Animatie BK
Brief BK