Hansea
Rebranding
Ga naar de inhoudAls B2B-onderneming is Hansea nauwelijks gekend bij het grote publiek. Nochtans is het één van de sterkste mobiliteitsspelers in België, met tientallen lokale vestigingen. Wij zetten Hansea communicatiestrategisch op weg.
Wat we deden
Hansea rijdt in onderaanneming (openbaar vervoer, bedrijfsvervoer, schoolvervoer) en heeft ook touring cars. Hun merkidentiteit en dragers volstaan niet meer om een antwoord te bieden op nieuwe strategische uitdagingen en keuzes. En laat dat nu net helemaal ons ding zijn. Als professionele sparringpartner voor Hansea zetten we hen communicatiestrategisch op weg en zorgen we dat het bedrijf mooi op die weg blijft. We creëren een stevig intern draagvlak, bedenken het koepelconcept ‘gedreven door het leven’ en stroomlijnen de branding. Daar is nood aan, niet in het minst omdat de lokale vestigingen vaak nog opereren onder hun eigen naam en branding. Toch gooien we niet alles van de vroegere branding uit de bus. We behouden wat goed is, finetunen het logo, voegen nieuwe visuele elementen toe en rollen een merkarchitectuur uit waarin elke lokale vestiging zich nog herkent. Bekijk zeker ook de campagne.