Fairtrade Belgium, Rikolto, Oxfam-Wereldwinkels en 11.11.11
Branding FairTradeGemeenten en ontwikkeling Fairometer
Ga naar de inhoud
Campagnes
Copywriting
Ecogrootformaatprinting
Illustraties & infografieken
Strategie
Visuele identiteit
Webontwikkeling
Webstructuur
Een FairTradeGemeente spant zich nadrukkelijk in voor eerlijke en duurzame handel. Karakters mat de campagne een nieuwe look en tool aan.
Bekijk het project
Wat we deden
De campagne loopt in verschillende landen. Met meer dan 200 FairTradeGemeenten is Vlaanderen één van de koplopers. Een gemeente krijgt of behoudt die titel niet zomaar. De lokale overheid, bedrijven en burgers moeten blijvend aan enkele faire criteria voldoen. In 2019 gaven we het logo en het campagnemateriaal voor de gemeenten een update. Na de onmetelijke inspanningen van duizenden vrijwilligers, werden de criteria uitgebreid. We grepen het moment om de Fair-O-Meter te ontwikkelen, een nieuwe tool om het engagement van gemeenten te meten. Een extra motivator om meer vooruitgang te boeken! Het invullen van de Fair-O-Meter dient voor de gemeenten als herbevestiging van de titel.