Ga naar hoofdinhoud
terug naar overzicht

Toerisme Meetjesland

Concept, campagne & signalisatie 't Liefken voor altijd

Ga naar de inhoud
Lijst
Toerisme Meetjesland
Toerisme & recreatie Overheid
Campagnes Participatie Podcasts Strategie Ruimtelijk ontwerp
Kanaal De Lieve, of ’t Liefken in de volksmond, heeft troeven in overvloed. Karakters verklaarde de liefde met een participatieve campagne.
Bekijk het project
Meetjesland tentoonstelling
meetjesland paneel tentoonstelling
postkaarten meetjesland
smartphone meetjesland
beeld aan muur meetjesland
plakkaat aan paal meetjesland
kaart meetjesland
website meetjesland
Onder het motto 't Liefken voor altijd lanceerden we een toeristische campagne voor Europa's oudste kanaaltje. Van Gent tot Damme, dwars doorheen het Meetjesland, creëerden we een ganse sfeer rond De Lieve. Het is er heerlijk fietsen en wandelen. Daarom brachten we één langgerekte ode aan het water en de groene regio. Van het logo, ontworpen als kwaliteitsstempel, tot een belevenisroute vol vertelsels en zoveel meer. We wachtten niet af tot de verhalen kwamen bovendrijven, maar zochten originele manieren om de bewoners te betrekken:
  • Een zoektocht naar Lieves en Lievens uit de streek;
  • Een rondreizende interactieve stand;
  • Een samenwerking met de horeca;
  • ...
Anekdotes over De Lieve stroomden binnen. Meteen goed voor een tiental straffe en geestige podcasts. Ook alle andere kansen om er een heuse belevenis van te maken, grepen we. Met Provincie Oost-Vlaanderen brachten we gloednieuwe fiets- en wandelroutes in kaart. Honderden studenten van Kunstacademie Eeklo gingen een jaar lang aan de slag met het thema in woord, beeld en muziek. Creaties die ze voor het eerst deelden met het grote publiek tijdens een groots event aan het water. Onderweg is er dus veel liefde te rapen, en ook de mogelijkheid om die te bezegelen met een slotje aan de brug. Via deze weg vind je de andere podcasts terug.