UZ Gent

Denk zorg

uzgent.be

Het Gentse UZ zocht een huisstijl die aansluit op de identiteit en samenwerkingen. Karakters behandelde een grootse branding en campagne.

Het Gentse universitaire ziekenhuis is een van de grootste en meest gespecialiseerde ziekenhuizen in Vlaanderen. Samen dokterden we een rebranding uit die die expertise en ambitie evenzeer behartigt. Onze eerste ingreep: de naam. Het ziekenhuis gaat voortaan als UZ Gent door het leven. Een heldere verwijzing naar partner UGent en de locatie. We trokken een duidelijke lijn in het logo, woordgebruik én de beeldtaal. We definieerden zelfs een tekenstijl. Die nieuwe branding mochten we toepassen op duizend-en-een communicatiedragers. Onder meer de website, belettering van het wagenpark, e-mailhandtekening, werkkledij en gadgets. Ieder document. Elk gebouw. Tot op het dak.

Nadien namen we een brede interne en externe campagne onder handen. We vierden 60 jaar UZ Gent met de slogan ‘Denk zorg’. Een gezonde weergave van het DNA van het ziekenhuis: een pionier in de zorgsector, met een warme zorgcultuur. Achter elke patiënt staat een topzorgkundige. Dat toonden we dan ook letterlijk in de dubbelportretten. We zorgden zelfs voor een verhalende podcast. Daarin vertellen mensen met en zonder witte jas hoe UZ Gent met kwalitatieve zorg het verschil maakt. Herkenbare waarden. Voor iedereen. Van naald tot draad.

Met de nieuwe, hedendaagse beeldtaal draagt ons ziekenhuis uit dat het een sterk en vooruitstrevend merk is. Onze beeldtaal evolueert mee met de innovaties in de gezondheidszorg.

Prof. dr. Eric Mortier, gedelegeerd bestuurder van UZ Gent
UZ Gent UZ Gent UZ Gent UZ Gent UZ Gent UZ Gent UZ Gent UZ Gent UZ Gent UZ Gent UZ Gent UZ Gent UZ Gent UZ Gent UZ Gent UZ Gent UZ Gent UZ Gent UZ Gent

Gelijkaardige cases