Stad Oostende

De stad aan zee

oostende.be

Na 20 jaar was de huisstijl van Stad Oostende aan vernieuwing toe. Karakters ging maar al te graag in zee met het Oostendse stadsbestuur.

Oostende is eigenzinnig, steeds in evolutie en baadt in kunst en cultuur. Na twee decennia mochten wij een frisse wind laten waaien door de kuststad. Gedaan met de oude huisstijl en verschillende sublogo’s. Ook de nieuwe baseline stond voor ons meteen als een paal boven water. Oostende is niet zomaar een stad aan zee. Het is dé stad aan zee. Het blauwe logo maakten we visueel opvallend, dynamisch en met de penseelstreek van grote meneer Ensor. Nadat we de identiteit hadden uitgevist, waren we klaar voor een uniek traject.

Want, Stad Oostende bestaat uit diverse stedelijke entiteiten. We dompelden ze allemaal onder in de nieuwe huisstijl, maar volgden een apart traject per entiteit. De daaropvolgende implementatiegolf, begeleidden we ook. We overspoelden de gemeenten met brieven, persberichten, flyers, binnen- en buitensignalisatie, vlaggen, wagens en digitale communicatie in de nieuwe huisstijl. Zo zat iedereen op dezelfde golflengte, van Sociaal Huis tot politiezone.

Gelijkaardige cases