Museum Hof van Busleyden

Campagne 'Kinderen van de Renaissance'

Museum Hof van Busleyden bouwde een prestigieuze tentoonstelling op. Karakters heeft alles in huis om een al even rijke campagne uit te rollen.

Met ‘Kinderen van de Renaissance’ werpt Museum Hof van Busleyden een licht op de kleine Habsburgse royals die rond 1500 opgroeiden aan het Mechelse hof. De tentoonstelling focust in zijn schitterende collectie, onder meer, op een reeks unieke kinderportretten van prominente schilders.

Terwijl de coronamaatregelen elkaar in sneltempo opvolgden, schikten en schakelden we snel naar een aangepast concept voor de campagne. Daarbinnen heeft onze full-service werking het verschil kunnen maken!  

Te beginnen met het campagnebeeld en de talloze dragers die we van hieruit hebben vormgegeven. Van een tote bag met onze slogan ‘Opvoeding baart kunst’ tot notitieboekjes, stickers en postkaarten voor de giftshop. Alles werd geregeld en geleverd door onze experts in drukwerkbegeleiding en ons eigen atelier, waar verschillende communicatiemiddelen aan de lopende band uit de printer rolden.

Tot aan de mediaplanning toe. Onze mediamix vertrok vanuit een grote aanwezigheid in het straatbeeld en doordachte digitale strategie. In de Mechelse straten hangen, onder meer, 88 banners uit. Ook de dazibao’s in de stations van Gent en Antwerpen komen impressionant binnen. In beide steden, en in Oostende, rijden trams rond met het campagnebeeld.   

Met de koningin als eerste bezoeker en de grote persaandacht was de opening alvast onvergetelijk. Ook de komende maanden maken we dat je niet naast deze prestigieuze tentoonstelling kan kijken.

 

 

Gelijkaardige cases