Film Fest Gent

Opnieuw ingeblikt

filmfestival.be

Voor zijn 40ste verjaardag kreeg het internationaal filmfestival van Gent een nieuwe kadrering. Karakters nam een close-up van het merk.

In oktober stelt een van de meest prominente Europese filmevenementen steeds een beduidende reeks langspeelfilms, kortfilms en filmmuziek voor uit de hele wereld. Wij mochten het merk opnieuw inblikken. Onze openingsscène? De naamsverandering naar Film Fest Gent. We gaven het logo wat paardenkracht. Zo kreeg het filmfestival zijn eigen, beestige karakterkop. De ‘Lumière Projector’ met de paardjes die lange tijd symbool stonden voor het Gentse festival, maakte zo opnieuw een cameo. In het straatbeeld was een glansrol weggelegd voor het festival. Zo zichtbaar, meteen goed voor een meerverkoop. We gaven ons promomateriaal, maar ook het ‘Film Fest Friend’-concept prijs. Op die manier monteerden we een merk dat jarenlang als canvas diende voor de sequels.

Gelijkaardige cases