Karakters Academie: Merkversterking in de brede publieke sector
datum nog te bevestigen | Karakters Kaffee, Gent
Fusies, nieuwe samenwerkingsverbanden, personeelstekort … Dit roept veel vragen op rond positionering, branding, merkarchitectuur en employer branding.
Weinig communicatie-experts hebben zoveel ervaring met merkarchitectuur in de publieke sector als Bram Vandekerckhove. In deze sessie geeft Bram je een leidraad om een goed traject te lopen om van je – vernieuwde – organisatie een sterk merk te maken. Je krijgt tal van inspirerende voorbeelden te zien en concrete tips om de valkuilen te vermijden.
Wat weet je na deze sessie?
- Wie je wel en niet in het proces betrekt;
- Hoe je komt tot een passende huisstijl, naam en logo;
- Hoe je de nieuwe huisstijl integreert in de administratie;
- Hoe je kosten bespaart met een koepelconcept.
EXTRA:
Heb je een specifieke vraag? Stuur deze gerust vooraf door. Tijdens de workshop spelen we daar op in met een concreet antwoord en inspirerende voorbeelden.
Voor wie?
- Communicatieverantwoordelijken en -medewerkers van lokale besturen, kennis- en zorginstellingen, social profit, vzw’s, kunst- en culturele organisaties, …
- Burgemeesters en schepenen.
Wanneer?
- Deze sessie wordt hernomen in 2023
Wil je als eerste weten wanneer je deze sessie kan volgen?
Over Bram Vandekerckhove
Bram stapte in de politiek, werkte als ambtenaar en leidinggevende in verschillende sociaal-culturele organisaties. Die uitgebreide bestuurservaring komt elke dag van pas, zowel bij het begeleiden van overheden als bij het runnen van zijn team. Bram begeleidde al honderden organisaties in de brede publieke sector met hun (re)branding. Over die ervaring en expertise schrijft Bram momenteel een boek dat eind 2022 verschijnt.
Expertise:
Strategische begeleiding
Bestuursstructuren
Non-profitcommunicatie
Merkarchitectuur